Pivari rekli NE

Foto: 123rf

Unatoč zakonodavstvu koje zabranjuje prodaju i konzumaciju alkohola maloljetnicima, oni i dalje prilično lako dolaze do njega. Kako bismo ih zaštitili, trebamo uključiti savjest i jasno reći „ne“

Po konzumaciji alkohola, maloljetnici su u Hrvatskoj na visokom petom mjestu unutar zemalja Europske unije – potvrdilo je to posljednje ESPAD-ovo istraživanje iz 2015. koje se provodi svake četiri godine među tinejdžerima u dobi od 15 i 16 godina. Upravo su ti podaci razlog zašto je pivarska industrija u Hrvatskoj odlučila odgovoriti na maloljetničku konzumaciju alkohola provođenjem društveno odgovornih kampanja.

Naime, 2015. godine kampanju „Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne“ pokrenulo je Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore u suradnji sa Sektorom za trgovinu HGK i Ministarstvom zdravstva Republike Hrvatske. Uz glavne inicijatore i partnere HGK i Ministarstvo zdravstva, u ovogodišnjoj kamapnji sudjeluju trgovački lanci Konzum i SPAR Hrvatska. Kampanja poziva na dosljedno provođenje Zakona o trgovini i Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti kojima su zabranjene prodaja i posluživanje alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina.Upravo je nedosljednost u provođenju ovih zakona razlog pokretanja kampanje.

Budimo primjer

Organizatori kampanje ponovno apeliraju na svijest onih koji su u svakodnevnom kontaktu s mladima, odnosno onih koji su u poziciji da im prodaju ili posluže alkohol. Naime, najveću ulogu imaju upravo djelatnici na prodajnim i uslužnim mjestima gdje se prodaju odnosno poslužuju alkoholna pića. Imajte na umu to da alkohol utječe na sposobnost opažanja i donošenja odluka kod odraslih ljudi, što znači da u znatno većoj mjeri utječe i na mlade čiji su mozak i tijelo još u razvoju. Štoviše, konzumacija alkohola u maloljetnoj dobi zaustavlja kognitivni i emocionalni razvoj, što se u kasnijoj dobi teško može nadoknaditi. Osim toga, ako se konzumira prekomjerno i neodgovorno, alkohol je štetan za sve dobne skupine, stoga trebamo biti primjer svima oko sebe, a naročito mladima, te u alkoholnim pićima uživati umjereno.

Recite „ne“

Ako vaš posao uključuje prodaju ili posluživanje alkohola, sljedeći put kada vas maloljetnik zatraži da mu prodate ili poslužite alkohol, budite savjesni i recite „ne“. Nemojte nasjedati na priče: „I vi ste nekada bili mladi“, već pođite od sebe – biste li htjeli da vašem djetetu netko proda alkohol?

Pročitajte više