U Otvorenom se raspravljalo o turističkoj sezoni: "Situacija je krajnje ozbiljna"

Screenshot: HRT

EUROPA je prošle godine uspjela spasiti dio svoje ljetne turističke sezone. Hoće li to uspjeti i ove? Procijepljenost je niska, broj zaraženih raste, pojavljuju se nove, zaraznije i opasnije varijante virusa. Što mogu riješiti digitalne potvrde s QR kodom te kakvi se problemi mogu očekivati u procesu uspostave takozvane covid-putovnice na razini Unije? Teme su to o kojima se razgovaralo u sinoćnoj emisiji Otvoreno HRT-a.

Tri uvjeta za sezonu

Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove, rekla je da su sva predviđanja teška jer se još uvijek borimo s nevidljivim i malo poznatim neprijateljem.

"Imamo iskustvo prošle godine i odmah po završetku turističke sezone 2020. krenuli smo u pripreme za 2021. Tome svjedoči i projekt 'Safe stay in Croatia', ali i druge aktivnosti kao što su prioritetno cijepljenje djelatnika u sektoru turizma, te razgovori oko zelene putovnice", rekla je.

Bernard Zenzerović, direktor Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, rekao je da je optimist što se tiče ove turističke sezone te da imamo dobre uvjete kapitalizirati situaciju. Međutim, naglasio je da moramo dobro odraditi domaću zadaću.

"Kad kažem domaću zadaću, mislim na tri stvari. Prvo - da se uvjeti putovanja i ulasci u našu zemlji prilagode uvjetima koje imaju naša ključna tržišta - Njemačka, Austrija, Italija i Slovenija. Oni za ulaske koriste brze testove i mislim da u tom smjeru moramo ići i mi. To povlači i potrebu da se cijela zemlja pripremi s kvalitetnim punktovima i centrima za brze testove. Drugo - epidemiološka situacija i prioritetno cijepljenje turističkih djelatnika. S time moramo krenuti što prije i zbog zaštite ljudi, ali i zbog jake marketinške poruke. Kad to posložimo, treći korak je komunikacijski segment", rekao je. 

"Imamo iskustva od lani, znamo što je bilo dobro, a što moramo popraviti i ako dobro odradimo domaću zadaću, siguran sam da možemo imati dobru godinu", istaknuo je.

"Hrvatska mora odaslati signale sigurnosti"

Optimist je i Josip Stulić, vlasnik i direktor agencije Croatia Luxury Rent.

On također smatra da će Hrvatska dobro proći ove godine ako se ispune određeni elementi.

"Hrvatska mora odaslati signale sigurnosti, da gost koji dođe može očekivati određeni sigurnosni protokol i da se osjeća sigurno u našoj zemlji. Sad je prava prilika da se to iskoristi maksimalno", kazao je.

Dodao je da je naša velika prednost blizina i što gost može doći automobilom.

"Ali ne smijemo samo ostati na tome. Moramo napraviti iskorak kojim ćemo tog gosta još više privući, za razliku od naše konkurencije", dodao je.

Vladimir Bakić, direktor TZ-a Dubrovačko-neretvanske županije, rekao je kako je njihov turizam drugačiji od obalnih županija i da oni ovise o zrakoplovnim linijama kojih je zasad u najavi iz 50-ak europskih destinacija.

"To je 20-ak posto manje od uobičajenog, ali nije problem koliko ima ili će biti najavljenih aviolinija, već koliko će putnika doputovati, a to će ovisiti o pandemijskim prilikama", rekao je.

"Situacija je krajnje ozbiljna"

Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK, rekla je kako je situacija krajnje ozbiljna.

"U ovo vrijeme svi turistički djelatnici već su imali puno upita i potvrđenih rezervacija, a sada gotovo da nemamo ništa", kazala je.


Istaknula je kako se moramo jako ubrzati na svim poljima kako bismo privukli goste jer to rade svi u konkurentnim zemljama.

Sean Lisjak, predsjednik udruženja marina pri HGK, rekao je kako se slaže sa svime što je do sada rečeno.

"Svi mi u turizmu dišemo isto i promišljamo isto. Nautika je dala velik doprinos prošle godine i optimisti kakvi smo bili prošle godine bit ćemo i ove", rekao je.

Dodao je kako smatra da smo covid-putovnicama i mogućnostima cijepljenja malo uzburkali medijski prostor te da bismo se trebali vratiti adutima koje smo imali prošle godina, a to su more, lijepo podneblje u kojem živimo i dobra epidemiološka slika. 

Istaknuo je i da moramo jako paziti da u tijeku sezone ne pogoršamo brojke i epidemiološku sliku.

"Ako svi zajedno damo doprinos i s iskustvom koje imamo od prošle godine možemo, ako ništa drugo, bar ponoviti 2020. godinu", rekao je.

Covid-putovnice

Na pitanje što znamo o covid-putovnicama Udovičić je rekla kako su prošli tjedan dobili prvi nacrt uredbe kojom će se regulirati izdavanje i sadržaj tog zelenog certifikata te da je jako važno da to ne bude diskriminatorni element za putovanja, već da ona pomaže. 


A o pitanju diskriminacije raspravljat će se na razini EU, rekla je.

Stulić je rekao kako su covid-putovnice nužnost, ali i istaknuo da će njihova primjena, ako se ne naprave tako da olakšavaju putovanja, biti kontraproduktivna.

Kad je riječ o rezervacijama, rekao je da su 2020. završili na istim rezultatima kao i 2019.

"Osjetili smo koronakrizu, ali smo zadovoljni napravljenim. Usporavanje bookinga osjetilo se tek nakon sezone i to je trajalo sve do sredine veljače. Sada u ožujku vidimo da se interes gostiju povećava, i to zadnjih 20-ak dana intenzivno", rekao je.

Pročitajte više