Osnovna pravila za početnicu

Foto: Shutterstock

DOŠAO je i taj dan, vjerojatno ponedjeljak. Dan kada ste sami sebi, obitelji, prijateljima, svima svečano obećali da ćete krenuti u teretanu. I doista - nova oprema je već spakirana u torbi, entuzijazam na nivou, vaš smartphone pun je motivirajućih fotki, a vi ste gotovo spremni potpisati da ovaj put nećete odustati....pa barem do ljeta. Problem za sad ne postoji, teretanu ste odabrali, ali još niste obavili vatreno krštenje - prvi trening.

Nevolje započinju onaj čas kada kročite nogom na mjesto u kojem bi se, po definiciji, trebali osjećati opušteno, ugodno, "odmaknuto" od svakodnevnih obveza i problema. Osjećate li se tako? Ne. Ni približno. Zapravo,imate osjećaj da je lakše okrečiti stan nego trenirati sat vremena. Što je to točno pošlo po zlu nakon 15 minuta boravka u teretani? Ona ženska na ulazu vas je nekako čudno gledala...i ti ljudi koji ispuštaju čudne zvukove i znoje se.... zašto je toliko puno željeza gdje god pogledaš??

Za početak, opustite se. Pročitajte nekoliko uputa koje će vam olakšati život i pomoći vam da bez trauma postignete ono zbog čega ste tu gdje jeste - bolju formu, kondiciju, i na koncu atraktivniji izgled. Ne biste vjerovali - nitko nije rođen u teretani. Za izgradnju lijepog i skladnog tijela potrebno je znanje i praksa, stoga glavu gore.

Nitko vas ne gleda
 
Znam, zvuči zaista bezosjećajno, ali tako je. I utješno je. Ako pogledamo većinu (ne onih nekoliko očajnih iznimaka koje su u gym došle pronaći srodnu dušu), ne zanimate nikoga, niti ste predmet ičijeg divljenja/trača/"hejtanja". Okej, vjerojatno će stari vježbač "baciti oko" na novu zgodnu curu u prolazu, ali uglavnom se stvar zadržava na tome. Ako vas netko i okrzne pogledom, to je zato što ljudi imaju oči i moraju gledati. Ne zato što gledaju kako krivo izvodite neku vježbu, pa će to dva sata kasnije uz smijeh prepričavati na obiteljskoj večeri. Ipak, jasno da će gledati ako ste gotovo goli, stoga obucite prikladnu opremu, ne snimate film za odrasle već se rekreirate. Ljudi su tu radi sebe (ili ih je žena natjerala), nitko vas ne vreba. Bez paranoje molim.

Tko pita - ne skita
 
Vjerojatno će jedno od prvih pitanja koje će vam postaviti zaposlenik teretane biti: "Jeste li dosad vježbali?" i/ili "Jeste li upoznati sa spravama?''. Molim vas, recite ne! Nemojte lagati sami sebe. To što ste na telki gledali kako Eva Longoria trčkara ne znači da ste fitness guru. Iz aviona se vidi da ste početnik i da čitate uputstva sa sprava i zato - pitajte. Treneri su tamo radi vas i uz njihovu stručnu pomoć nećete gubiti vrijeme, brže ćete doći do rezultata, izbjeći ćete ozlijede... i nećete se sramotiti.

Ponesite samo najnužnije 
 
Ne vidim što bi vam još trebalo osim vode ručnika i eventualno mobitela za vrijeme treninga. IPad-ove/podove, tableti, laptopi, milijun pari slušalica, sjajila, torbice, grickalice, make up zaista nemaju što tražiti unutar vježbačkog prostora. 
 
Došli ste trenirati, ne selite se na Tibet, dodatna prtljaga nije vam potrebna. "Keep it simple". Također, tipkanje po gadgetima za vrijeme odrađivanja neke vježbe toliko je neprimjereno da postaje čudno. Vježbate, ne pišete diplomski. Okanite se tehnologije barem sat vremena, posvetite se nakratko sebi i svome tijelu.

Razgovarajte sa stručnim osobama
 
Ako osjećate glavobolju, probleme s tlakom ili disanjem, posavjetovat ćete se s liječnikom ili ljekarnikom,zar ne? Ne vjerujem da ćete baš dopustiti potpunom nasumično izabranom neznancu na ulici da vam propiše antibiotik. Ista je stvar s trenerima. 
 
Ako vam treba kvalitetan i učinkovit plan prehrane ili treninga, pomoć potražite kod adekvatnog trenera ili nutricionista koji će biti upoznat s vašom situacijom, te će imati individualan pristup potrebama i posebnostima vašega organizma. Čuvajte se samoprozvanih "stručnjaka" koji hodaju od osobe do osobe u teretani, dijele (bes)korisne savjete i interesiraju najčešće - nikog. Dezinformacija će vas neminovno skrenuti sa zacrtanog puta, što nipošto ne želite.

Organizirajte se 
 
(Pre)velik broj ljudi odustaje od treninga. Zaključili su da jednostavno gube previše vremena. I znate što? Potpuno su u pravu. Osim ako niste Paris Hilton, vjerujem da imate nekakve obveze tijekom dana. Kuhanje, odvoženje djeteta u vrtić, posao, kućanski poslovi, učenje, plaćanje računa - samo su neke od sitnica koje naš raspored čine u najmanju ruku natrpanim. Smjestiti trening u užurbani i zgusnuti plan i program katkad može biti pravi izazov. 
 
Dobra organizacije ovdje je od velike pomoći i jedina opcija koja je doista učinkovita. Na papirić zapišite konkretan plan treninga i pokušajte se držati napisanog. Budite efikasni, brzi i uštedite dragocjeno vrijeme. Bezglavo hodanje od sprave do sprave troši premalo kalorija, ali previše vremena. Stanite tome na kraj, planirajte unaprijed i učinite sami sebi uslugu!
 
Dajte si šansu
 
Ostavite nerealna očekivanja i previsoko postavljene letvice. Ideja da ćete za dva mjeseca izgledati kao Nicole Wilkins i da ćete živjeti na kuhanom osliću, "jer vi to možete", definitivno će pasti u vodu, a vi ćete ostati praznih šaka i neispunjenih snova.
 
Spustite se na zemlju. Gubitak pet kilograma viška i mogućnost da se popnete na drugi kat a da i dalje dišete odličan su napredak i upravo ono na što treba ciljati. Nitko ne očekuje čuda od vas. Očekuje se samo da budete uporni. Postavite si realne kratkoročne ciljeve , hranite se zdravo, trenirajte, ali se pritom i dobro zabavite. 
 
Pokušajte zavoljeti tih sat vremena koje provodite u tenisicama. Radite nešto dobro i vrijedno za sebe, svoje zdravlje i raspoloženje. Na koncu, tamo ste svojom voljom, zar ne? Zato - osmijeh na lice i rezultat neće izostati!

Izvor: building-body.com

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara