Chevrolet Captiva 2.0 D LT High: Globalna igra

PRVI Chevrolet na hrvatskom tržištu, koji se nudi s dizelskim motorom dolazi u obliku rasnog SUV-a. Nosi ime Captiva, a slovi za dosad najbolji model proizvođača korejskih korijena i američkog imena. Mi smo ju testirali u atraktivnoj izvedbi, s dizelskim novajlijom i najbogatijim paketom opreme.

Ime čini čuda

Najjači američki koncern nerijetko nas iznenadi, često pozitivno, a ponekad i negativno. U želji za profitom ponekad se desi i poneka nespretnost, koja tek s vremenom izađe na površinu. Kroz glavu mi prolazi Saab, elitna švedska marka, koja je pod GM-ovom kapom podosta izgubila, čak i serijske aluminijske naplatke koje je kod modela 9-3 Sedan potrebno nadoplatiti. No da globalni procesi donose i dobro jasno pokazuje slučaj Daewoo.


Za razliku od ostalih korejskih tvrtki, Daewoo se nije uspio snaći. Sve dok GM nije povukao drastičan potez i istome dodijelio legendarno američko ime. Priznajte, još uvijek se nismo navikli da na Matizu gledamo Chevroletov logo. No rezultati pokazuju drugačije, Daewoo proživljava tržišnu ekspanziju, a svaki novi model sve je konkurentniji i bliži plemenitom društvu euro-japanske klike. Ustvari, prije spomenuti Matiz (danas Spark) nekad je bio jedini model s europskim štihom, a danas ta konstatacija vrijedi za sve modele u ponudi tvrtke.

Možda najuvjerljiviji primjer poslovnog uspjeha je Captiva, klon Opelove Antare (vrijedi i obrnuto), model kojem je Chevroletov amblem više od vjetra u leđa. Proamerički moćnog izgleda vješto prikriva svoje porijeklo i konačno prekida s nekadašnjim jeftinim sivilom. Captiva definitivno spada u red vozila za kojima ćete se okrenuti, neovisno o tome jeste li poklonik SUV segmenta.


Upravo je dizajn Captivina jaka karta. Poput američkih uzora, ovaj model karakterizira moćan nastup lišen linija sklonih zastari. Čak štoviše, moćan nastup Captive djeluje skladno, nimalo nametljivo, a opet oku ugodno i bar na trenutak profinjeno. Teško je reći leži li tajna u predimenzioniranom logu na prednjoj maski optočenoj kromom, trendovskim pokazivačima smjera u retrovizorima ili pak u dvama ispušnim topovima i skladno postavljenom poklopcu prtljažnika straga. U svakom slučaju, Captiva u pogledu vanjskog dizajna zaslužuje visoke ocijene.

Uglađeno i komforno

Ulazak u putnički prostor u prvim trenucima druženja nije dao niti najmanji povod pokudama. Dodatno začinjen obiljem opreme (pogledati tablicu) Captivin interijer odaje dojam prostora ugodnog za boravak i na daljim putovanjima.


Dopadljiv dizajn prednje armatura zadovoljit će ukus širokog spektra kupaca, dok jedini trn u oku predstavlja glomazno kolo upravljača. Tipična boljka za modele korejskog porijekla toliko se duboko usadila da niti nakon promjene vlasnika nije uklonjena. Osim što vizualno bode oči i srce, ova se nespretnost očituje na polju ergonomije. Olakotna je okolnost činjenica da je ovo vozilo namijenjeno vožnji u kojoj jedini adrenalinski stres može prouzročiti kakva nepredviđena okolnost poput nepažnje ostalih sudionika u prometu.

Da je model cijepljen od vozačke agresivnosti govori i visoki položaj sjedenja. Zavaljen u fotelje dostojne ponude boljih salona namještaja, jedinu "brigu" vozaču predstavlja igra s tipkama za podešavanje kuta naslona i visine sjedala.


Reda mora biti, pa tako idući prema straga mjesta za putnike ima sve manje. U drugom redu sjedala još uvijek ima dovoljno mjesta, dok se u trećem redu mogu snaći djeca i eventualno stariji maloljetnici. Da, Captiva ima još jedan jaki adut, a to su dodatna dva sjedala skrivena u podnici prtljažnika. U svega nekoliko poteza Captiva se transformira u sedmerosjed s još uvijek upotrebljivim prtljažnikom. Druga krajnost je situacija kada su sva sjedala iza vozača sklopljena u podnicu kada se Captiva pretvara u pravo dostavno vozilo kapaciteta 1,5 "kubika".

Dizelski debi

Pogonski sustav testnog modela sklapa se u korejskim pogonima u Gunsanu. Na prvi pogled ništa toliko važno da bi značajnije zaokupilo našu pozornost. Sve dok ne kažemo kako se radi o dizelskom motoru, prvom u korejskom timu.


Dvolitreni motor razvija 110 kW/150 KS i 320 Nm zakretnog momenta. Osim snagom, korejski produkt razvijen u suradnji s talijanskim majstorima iz tvrtke VM Motori za konkurencijom ne zaostaje niti u pogledu instalirane tehnologije. Boschov common-rail sustav, četiri ventila po cilindru, turbina promjenjiva geometrije i FAP filtar čestica jasno daju do znanja da je Daewoo, oprostite Chevrolet, naučio lekciju.

Iako tromi start kao posljedica nešto izraženije turbo-rupe nije pozitivno djelovao na naš dobronamjerni optimizam, korejski dizelaš se tijekom sedam dana druženja pokazao u dobrom svjetlu. Usuglašen sa pet-stupanjskom automatikom, solidno se nosio sa Captivom koja na vaganju pokazuje gotovo dvije tone. 10,6 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 180 km/h parametri su koji jasno govore da Chevrolet može kada ga se pritisne.

No, vrlo brzo slijedi otrježnjenje. Potrošnja goriva redovito se piše s dvije znamenke, a i konačni prosjek od 10,5 l/100 km nije zaslužio pohvalu. Poglavlje o motoru završit ćemo ipak pohvalom. Ona se tiče buke koja je izraziti niska, redovito niža od buke vjetra koju pri većim brzinama generira aerodinamički nezahvalna silueta vozila.


Captiva se na cesti ponaša sasvim zadovoljavajuće. Okrenuta europskim nazorima nudi zadovoljavajuću dinamiku, prvenstveno zahvaljujući inteligentnom pogonu na sve kotače, neovisnom ovjesu i serijskom ESP-u. U normalnim uvjetima motor pokreće prednje kotače, dok pri detekciji proklizavanja, izražene sile ubrzanja, naginjanja i svih ostalih pojava dostupnih "oku" ESP-ovih senzora, elektronika putem visko spojke prebacuje u roku od 100 tisućinku na stražnje kotače i do 50 posto momenta. Captiva ne posustaje niti pri silasku s ceste, no za krčenje novih putova dobro bi došla barem redukcija.

Novo ime podiglo cijenu

Chevrolet Captiva u testnom izdanju s dizelskim motorom, najbogatijim paketom opreme i pokojom doplatom probija granicu od 300.000 kn. Protuvrijednost je to za koju smo navikli dobiti barem dva proizvoda s korejskim potpisom. Optimisti će reći da je bolje ovako, dobije se jedan, ali vrijedan.

I doista, Captiva je čistokrvni SUV modernih nazora koji vlasniku pruža sve što se od njega očekuje, a nerijetko i puno više. Uostalom, kažemo li kako Captivu karakterizira korejska kvaliteta, europska uglađenost i američki nastup bit ćemo vrlo jasni.




Ono što se svakako može izdvojiti kao najveće vrijednosti modela su vrlo prihvatljiv dizajn, vanserijska oprema, uzorna prostranost i zadovoljavajuće vozne osobine. Na popis mana upisat ćemo poneku nespretnost i izradi poput prevelikog kola upravljača te previsoku potrošnju gorivu.

A o cijeni se može diskutirati. Naime, bazna Captiva s još uvijek odličnom opremom, parom sjedala manje i samo prednjim pogonom stoji osjetno manje, ali i ima puno manje smisla. U svakom slučaju Captiva je dobrodošao novitet koji ima dobre potencijale da ostavi zapažen rezultat u segmentu i šire.

Važnija serijska oprema (razina LT High):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Zračne zavjese naprijed i straga

ABS/EBD/BAS

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Metalik boja

Cijena testiranog vozila

Cijena baznog modela (2.0 LS)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tekst i Foto: Miljenko Nikolić

Pročitajte više