Njemačka ulaže milijardu eura u razvoj baterija, je li prekasno?

Foto: Volkswagen

MNOGI misle da je prekasno za neovisnost od azijskih dobavljača.

Njemačka se odlučila za elektrifikaciju cestovnog prometa, a to podrazumijeva ubrzani prelazak s klasičnih pogona na fosilna goriva na isključivo na električne pogone. Na tom putu će brojnim njemačkim proizvođačima trebati baterije, puno baterija, a one u pravilu dolaze iz Azije.

Kako bi toj ovisnosti stali na kraj, u priču se uključila država koja će s čak milijardu eura poduprijeti konzorcij čiji je cilj proizvodnja baterija, ali i R&D djelatnost u ovom području. A upravo bi nove tehnologije u području baterija mogle biti presudne u novom preslagivanju snaga u autoindustriji koje je sve bliže.

Osim drastičnog smanjenja ovisnosti, Njemačka će ovim ulaganjem lakše amortizirati velike promjene u industriji, posebno po pitanju neminovnog gašenja brojnih radnih mjesta. Zabrane li se 2030. godine motori s unutrašnjim izgaranjem, to u prijevodu znači da je na ledu više od 430.000 radnih mjesta, piše Reuters. Generiranje novih radnih mjesta trebalo bi amortizirati ove velike promjene i učiniti otklon od klasičnih motora s unutrašnjim izgaranjem manje bolnim.

Mnogi analitičari smatraju kako je ipak prekasno da bi se sustigla konkurencija. LG Chem i Samsung SDI već rade punom parom, a tu je i kineski Contemporary Amperex Technology (CATL), koji će u suradnji s BMW-om izgraditi tvornicu upravo u Njemačkoj.

Pročitajte više