Plan štednje u Renaultu: Tisuće otkaza, pad proizvodnje, najbolji model pod upitnikom

Foto: Renault

RENAULT je objavio plan poslovanja kojim želi drastično smanjiti fiksne troškove. 

Renault je objavio poslovni plan prema kojem želi uštedjeti dvije milijarde eura u naredne tri godine. Time se želi povećati konkurentnost i osigurati rast u okviru alijanse kojoj pripada.

Kriza u automobilskoj industriji ubrzala je procese u Renault koji je planom postavio temelje dugoročnog razvoja grupe Renault. U Francuskoj će tako grupa biti organizirana oko strateških poslovnih područja s obećavajućom budućnosti: električnih vozila, lakih gospodarskih vozila, kružne ekonomije i inovacija visoke dodane vrijednosti. Centralizacija ide i kroz regionalne centre izvrsnosti u Francuskoj koji postaju temelj oporavka. 

Prvo što upada u oči je plan smanjenja radne snage. U službenom priopćenju stoji kako se radi o projektu prilagođavanja radne snage temeljenom na prekvalifikaciji radnika, internoj mobilnosti i dobrovoljnim odlascima. Taj bi se proces, kojim bi se obuhvatilo gotovo 4600 radnih mjesta u Francuskoj i više od 10.000 radnih mjesta u ostatku svijeta, protegnuo na sve  tri godine. 

Kao i kod Nissana, i ovdje se planira smanjiti proizvodnja, i to s 4 na 3,3 milijuna vozila godišnje. Pod upitnikom je i tvornica u Dieppeu u kojoj se proizvodi Alpinea A110. Gotovo je sigurno da neće biti nasljednika. Šteta.

Projektom su obuhvaćeni sljedeći ključni elementi:

Povećanje učinkovitosti i smanjenje troškova razvoja i proizvodnje, koristeći konsolidirana sredstva Alijanse, otprilike 800 milijuna eura:

  • pojednostavnjenje dizajna i razvoja vozila: smanjenje uporabe različitih vrsta komponenti, povećanje standardizacije, programi Predvodnika – Sljedbenika unutar Alijanse, 
  • optimizacija resursa: fokusiranje na razvoj strateških tehnologija visoke dodane vrijednosti u razvojnim pogonima Ile-de-France; optimizacija uporabe istraživačkih centara u inozemstvu i podizvođača; optimizacija procesa validacije snažnijom uporabom digitalnih kanala,

Optimizacija proizvodnje kojom će se uštedjeti otprilike 650 milijuna eura 

  • ubrzanje transformacije proizvodnih pogona širom primjenom načela Industrija 4.0,
  • poboljšanje procesa u novim razvojnim projektima: ubrzanje digitalizacije i postupka od "dizajna do procesa".
  • optimizacija industrijskih kapaciteta:
  • globalna proizvodnja smanjena sa 4 milijuna vozila 2019. na 3,3 milijuna vozila do 2024. (prema Harbouru Reference)
  • prilagođavanje broja zaposlenika u proizvodnji
  • obustava planiranog povećanja proizvodnih kapaciteta u Maroku i Rumunjskoj, procjena adaptacije proizvodnih kapaciteta Grupe u Rusiji, procjena racionalizacije proizvodnje mjenjačkih kutija diljem svijeta
  • u Francuskoj će predmet dubinskih konzultacija sa svim dionicima, posebice socijalnim partnerima i lokalnim vlastima biti četiri radna prijedloga za optimizaciju procesa proizvodnje
    • Renault pokreće postupak konzultacija u tvornicama Douai i Maubeuge kako bi se razmotrilo osnivanje optimiziranog centra izvrsnosti za električna vozila i laka gospodarska vozila u sjevernoj Francuskoj. 
    • otvorena rasprava o prenamjeni tvornice u Dieppeu nakon završetka proizvodnje Alpinea A110
    • u Flinsu, stvaranje ekosustava cirkularne ekonomije na lokaciji, uključujući prebacivanje aktivnosti iz pogona Choisy-le-Roi
    • u Fonderie de Bretagne Renault započinje reevaluaciju strategije.


Veća učinkovitost funkcija potpore, otprilike 700 milijuna eura 

  •  optimizacija općih i marketinških troškova: digitalizacija kojom će se smanjiti troškovi marketinga, racionalizacija organizacije i smanjenje troškova povezanih s funkcijama potpore, itd

Preusmjeravanje fokusa aktivnosti za bolju alokaciju resursa
Refokusiranje na temeljno poslovanje Grupe kroz promjenu opsega poslovanja posebno se odnosi na:

  • dio integrirane distribucijske mreže RRG u Europi. 
  • prijenos udjela Grupe Renault u društvu Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) u Kini na društvo Dongfeng Motor Corporation i prestanak prodaje osobnih vozila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem pod markom Renault na kineskom tržištu. 

Ti će se planovi predstaviti predstavnicima zaposlenika u skladu s primjenjivim pravilnicima.

Procijenjeni trošak implementacije ovog plana iznosi otprilike 1,2 milijarde eura.

Pročitajte više