TEST Kineski Geely Atlas ima gene Volva. Vrijedi li tog uglednog imena?

Foto: Shutterstock

KADA krećeš na tržište, onda je nabolje to napraviti proizvodom kakvog publika traži. Čini se da se tog postulata držao Geely prilikom dolaska u Hrvatsku, jer model kojim pokušavaju privući pozornost kupaca svojim je karakteristikama točna slika i prilika onoga što hrvatski kupci žele.

Švedski geni

Atlas Pro je kompaktni SUV s dužinom od 4544 mm, širinom 1713 mm i visinom 1831 mm. Ispod poklopca se nalazi elektrificirani 1.5 T-GDI turbo benzinac sa starter-generatorom od 177 KS i 300 Nm dostupnih pri 1500/min, koji je uparen sa 7-DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Štoviše, automobil ima pogon na sva četiri kotača. Kompletnu navedenu tehnologiju potpisuje Volvo, jer on ju je donio "u miraz" kada ga je kupila kineska kompanija.

Nije se kompliciralo ni kod opreme: samo je jedna varijanta dostupna - ona naziva Flagship - i više je nego bogata. Izdvojit ćemo samo LED svjetla, grijana sjedala, kameru s pogledom od 360 stupnjeva…

Prostora i više nego dovoljno

U putničkoj kabini ima i više nego dovoljno prostora i za one višeg rasta, što je utjecalo na obujam prtljažnika. Za auto dulji od 4.5 metara bilo bi za očekivati više od 378 litara koliko ima Atlas Pro. Inače, primijetili smo kako su sjedala nešto uža i kraća no što je to uobičajeno, ali pripisujemo to nešto drugačijim fizičkim karakteristikama Kineza.

Prostora za noge, ali i glavu, ima i više nego dovoljno za stražnju klupu. Na dispoziciji putnicima su dvije USB utičnice za punjenje elektroničkih uređaja - što će oduševiti one najmlađe - a stražnja je klupa grijana.

U prtljažnik se pristupa električno pokretanim vratima, a pozitivno je što je opremljen 12V utičnicom od 120W. Ima i kukice te prostor za odlaganje manjih predmeta s mrežicom.

Vozačka se pozicija lako može učiniti idealnom, pa čak i ako ste višeg rasta, a ispred vas je 7-inčna digitalna instrumentna ploča koja pruža sve potrebne informacije.

Tri režima vožnje

Ovisno o odabranom načinu vožnje (Eco, Comfort, Sport i Off-road) ovisi i grafika na instrumentima. Multifunkcionalni upravljač solidno leži u ruci, a potrebno je nešto vremena da naučite kako se odabiru željene funkcije na instrumentnoj ploči.

U armaturu je ugrađen i 12.3-inčni digitalni zaslon multimedije, a zvuk dopire iz audiosustava s 8 zvučnika. Nažalost, nema fizičkog potenciometra za glasnoću, dok se temperatura u vozilu može podesiti putem fizičke tipke.

U vožnji je dovoljno na ekran prisloniti tri prsta i povući ih prema gore za povećanje, odnosno prema dolje za smanjenje željene temperature. Pomaknete li tri prsta u desno, vratit ćete se na izbornik u kojem ste bili korak ranije.

Već smo napomenuli kako je pogonski sklop poznat iz Volva. Riječ je o benzinskom trocilindrašu obujma 1.5 litara koji razvija 177 KS, a upotpunjenim blagim hibridnim sustavom. Iz Volva je prenesen i 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom.

Deklarirana potrošnja je 6.8 l/100 km, ali očekujte barem litru više. Međutim, ni to nije loš rezultat za vozilo s pogonom na sve kotače. Inače, motor i mjenjač rade u vrlo dobrom skladu i brzo ćete zaboraviti da je ispod poklopca motor sa samo tri cilindra.

ADAS druge razine

U smislu voznih osobina, nema nikakvih iznenađenja. Naravno da automobil nije sportaš, ali čak i prilikom dinamične vožnje zavoje prolazi sigurno i stabilno. Jednako su efikasne i kočnice, a Atlas Pro ima i kompletan spektar sistema aktivne sigurnosti i pomoći vozaču koji su uključeni u paket ADAS Level 2 s radarom, 5 kamera i 8 ultrazvučnih senzora (adaptivni tempomat, automatsko kočenje u nuždi s detekcijom pješaka, upozorenje pri napuštanju prometne trake, pomoć pri zadržavanju trake, sustav za prepoznavanje prometnih znakova…).

Da zaključimo: Geely Atlas je iznenađujuće korektan proizvod, iako moramo reći da automobil ostavlja blagi dojam nesofisticiranosti. Međutim, činjenica je kako u automobilu većinom radi tehnologija stvorena još prije 20-ak godina (ne računajući hibridni sustav, ADAS i infotainment) pa se tako nešto mora i pretrpjeti.

Zato je cijena senzacionalna: automobil košta 31.990 eura, što je odlično s obzirom na karakteristike vozila, motorizaciju, pogon i opremu.

Pročitajte više