Vozili smo hibridni Mitsubishi Outlander: Kroz grad na struju, autocestom na benzin

 Foto: M.N.

MITSUBISHI Outlander je jedan od rijetkih plug-in hibrida na tržištu koji je uspio odlično pomiriti eko trendove i ujedno zadržati klasične vrijednosti. 
 
Jedini preduvjet kod ovakvog tipa vozila je da se korištenje vozila odvija promišljeno. Straha nema, to ne znači da morate imati doktorat iz tehničkih znanosti, već je dovoljno nešto opće izobrazbe i biti otvoren prema nekim novim pojmovima, da ne kažemo načinima svakodnevne upotrebe vozila. No, krenimo redom. 
 
Mitsubishi Outlander se u hibridnom PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) izdanju ne razlikuje pretjerano od konvencionalne izvedbe. Šteta, jer techno look se danas traži, a ovaj model za to i ima pokriće. Istina, novi je model stigao nakon redizajna i brojnih poboljšanja, ali nova linija svjetala i prednje maske ipak nisu dovoljni. Outlander u svojim zadnjim sezonama na tržištu otkriva godine, no to ne znači da je neugledan i zastario. Ionako nije česta pojava na hrvatskim cestama, pa i danas izaziva interes gdjegod se pojavi. Kako testni primjerak dolazi sa jačim od dva ponuđena paketa opreme (Instyle Plus) vrijedi reći da markantan izgled osiguravaju i poveći alu naplatci promjera 18 cola sa gumama mjera 225/55. U protivnom radi se o doplati od nemalih 10.000 kn. 
 
Pogled u unutrašnjost ostavit će mnoge zatečenima. Da, to je Mitsubishi i ovdje je normalno vidjeti kožom presvučen interijer, ali i potpunu električnu potporu u vidu podešavanja krovnog otvora, otvaranja poklopca prtljažnika, ili pak podešavanja sjedala. Također, ovdje je suvišno govoriti o standardnoj opremi već odmah možemo prijeći na višu razinu. Parkiranje nikad nije bilo lakše jer putanju vozila prati potpora koju čini osam kamera, dok tijek energije i sve ostale sustave pratite putem središnjeg info zaslona. Odličan audio sustav potpisuje Rocford Fosgate.
 
Ponuda prostora je očekivana, pa se tako niti jedan od pet putnika neće moći žaliti, čak ni kad je prtljaga u pitanju. Ništa čudno sa obzirom da je Outlander 4.655 mm dugačak SUV s prtljažnikom od osnovnih 463 litara. S druge strane, ugradnja pozamašnog seta baterija izbacila je mogućost trećeg reda sjedala, što je danas dobrodošla opcija u klasi. 
 
Polako stižemo i do pogonskog sustava. Krajnje banalizirano rečeno Outlander vozi na benzin i struju, a uz benzinsku pumpu valja ga puniti i kod kuće ili na nekoj od sve brojnijih punionica. Način rada pogona možete i ne morate pratiti, a jedino što na umu trebate imati su ograničenja. Prvo i najvažnije je da električni doseg s punim baterijama iznosi u teoriji 52 km, a u praksi minimalno 30 km. Punjenje na 220-voltnu utičnicu traje oko 5 sati, a na nekom od brzih chargera (300V) 80-postotna napunjenost ostvaruje se za oko pola sata. Polako dolazimo i do potrošnje, a jedini svima razumljiv odgovor je da će Outlander trošiti manje ako "ima više struje u baterijama", odnosno ako češće koristite električnu potporu. Teoretski prosjek od 1,9 l/100 km je navodno ostvariv, no realno ona će se kretati od 5 do 10 l/100 km.
 
Pogonski sustav Outlandera čini 2.0 benzinski motor s maksimumom od 89 kW/121 KS i 190 Nm, zajedno sa dva elektromotora, po jedan za svaku osovinu, maksimalnih vrijednosti od 60 kW/82 KS i 137 Nm, odnosno 190 Nm za stražnji elektromotor. Električna energija pohranjuje se u set Li-Ion baterija kapaciteta 12 kWh. Klasičnog mjenjača nema, a upliv električnog sustava ovisi o tome koliko stisnete gas i dakako o samoj napunjenosti baterija. Primjera radi, ona se kreće od 13 do 193 Wh/km, a prosjek je 134 Wh/km. Sustav sam automatski prati stanje baterija, a vozaču jedino preostaje da po potrebi uključi pogon na sve kotače. Naravno, na raspolaganju su i neki predefinirani modovi, pa uz poslovični eko program pritiskom na tipku možete voziti isključivo na struju. Poluge iza upravljača nisu za ručno šaltanje brzina, već za izbor stupnja regenerativnog kočenja (motorom) što se pokazalo vrlo korisnim u vožnji zavojitom cestom i nizbrdicom.
 
U praksi to znači da će se benzinac aktivirati pri hladnom startu, naglom pritisku gasa i pri brzinama većim od 120 km/h, kada pogoni prednje kotače. Naravno, radit će neprekidno i kada se isprazne baterije, i to u generatorskom modu. Nama je tako automobil u vožnji autocestom sa ispražnjenim baterijama popio i do 9 l/100 km prema putnom računalu, dok smo svakodnevne gradske obaveze odradili bez kapi potrošenog benzina. Nakon sedam dana druženja prosjek se stabilizirao na oko 6 l/100 km.
 
Ono što svakako valja ovdje reći da upliv pojedinog pogona teče meko i bez trzaja, a vožnja je vrlo ugodna. Istina, na nečujno klizanje gradskim ulicama brzo se naviknete, kao i na prorijeđene posjete benzinskim pumpama. Posljednjim redizajnom ova PHEV izvedba je dodatno umirena po pitanju vibracija, dok je start japanskog dvotonca nešto agilniji. Sve u svemu, tek u vožnji neravnom podlogom PHEV izdanje zaostaje za konvencionalnim rivalima nešto nemirnijim ponašanjem. Recimo i kako papir kaže da ubrzanje do 100 m/h traje 11 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 170 km/h.
 
Najslabija točka hibrida svakako je cijena. U ovom slučaju ona starta od 379.900 kn, odnosno 439.900 kn za top izvedbu. Ukalkulirate li u sve nešto jeftinije održavanje i državne poticaje cijena pada na pristojne iznose i konkurira dizelskim izvedbama. Istina, Outlander nije u ničemu revolucionaran, ali je zato u praksi vrlo učinkovit. Ako ne vjerujete pitajte osvještenije Britance kod kojih je upravo ovaj model najprodavaniji plug-in hibrid na tržištu, a prodaje se bolje čak i nego u Japanu. Jedna od tajni uspjeha svakako je izjednačavanje cijene sa dizelskom izvedbom, koja je u nas osjetno povoljnija.

Pročitajte više