Zelena akcija: ZET više neće biti gubitaš kada tramvajska karta bude koštala pet kuna

Foto: Zelena akcija

TRENUTNO je jedna vožnja ZET-om čak 50 posto skuplja od jednog sata parkiranja u prvoj zoni u Zagrebu. Građane to potiče da za kraća putovanja u centar grada koriste automobile, a ne javni prijevoz, upozorila je Zelena akcija.

Aktivisti Zelene akcije su povodom Europskog tjedna mobilnosti na Trgu bana Jelačića organizirali akciju kojom su ukazali na niz problema u funkcioniranju zagrebačkog javnog prijevoza. Ističu da bi drastično smanjenje cijena javnog prijevoza ZET-u donijelo veće prihode.

Građani se švercaju jer im je ZET preskup

"Nedavne najave gradonačelnika Bandića o minimalnom snižavanju cijene javnog prijevoza za 1-2 kune nisu niti približno dovoljne da bi motivirale veći broj građana da kupuju karte za javni prijevoz. Tragično je da, prema podacima iz 2011, ZET zaradi svega 1,43 HRK po jednom putniku za jednu vožnju*, što potvrđuje činjenicu da većina korisnika ZET-a zapravo ne plaća vožnju", poručuju iz Zelene akcije.

Glavni razlog za švercanje u tramvajima i autobusima ZET-a je upravo previsoka cijena karte. Građani si ne mogu priuštiti kartu za javni prijevoz koja košta 12 do 15 kuna. Najavljeno smanjenje cijena karata za dvije do tri kune građane neće motivirati da se prestanu švercati, poručuju iz Zelene akcije.

Tramvajska karta bi trebala biti pet kuna

"Smanjenjem cijene na 5 kuna za pojedinačnu vožnju, znatno veći broj građana bi odlučio platiti vožnju ZET-om. Osim toga, niska cijena motivirala bi i dio građana da svoje automobile ostave kod kuće te da koriste javni prijevoz, čime bi ZET dobio nove putnike i nove prihode. U konačnici bi se količina „švercanja“ drastično smanjila, a ZET bi uprihodovao mnogostruko više od postojećih 1,43 HRK po vožnji te prestao generirati gubitke", tvrdi Zelena akcija.

Zelena akcija, osim sniženja cijene karata u javnom prijevozu, predlaže da se ZET subvencionira od zarade Zagrebparkinga. Cijena parkinga u središtu grada, poručuju, više se ne smije smanjivati, a potrebna je i gradnja novih tramvajskih pruga, kao i povećanje brzine javnog prijevoza, s obzirom da je prosječna brzina tramvaja trenutno tek 12 kilometara na sat.

Pročitajte više