Komora brani posao koji je dobio Nakić: Nemamo obvezu odgovarati na mailove

Screenshot: Z1 Televizija/ Index

IZ HRVATSKE PSIHOLOŠKE KOMORE (HPK) kažu nam danas kako Komora nije imala obvezu odgovoriti na bilo čiji mail niti ikoga u konačnici odabrati za kreiranje sustava za elektroničko glasanje jer se u tom slučaju nije radilo o javnoj nabavi te oni nisu obveznici nabave.

>> Protivnik reketa komora osnovao firmu. Dan poslije dobio posao od komore

>>Nakić: Svi koji su se javili su pozvani da predstave svoj program. IT firma: Mi nismo

Naime, riječ je o spornom pozivu Komore na dostavu ponuda za izradu računalnog programa za glasanja iz svibnja ove godine. Taj posao je dobila tvrtka Mandarić d.o.o. iz Požege za koju je tada radio Mario Nakić osnivač Liberala i zagovornik ukidanja obveznih članarina u Komorama. Prema tvrdnjama HPK,  tvrtka Mandarić odrekla tog posla u korist tvrtke Stroge mjere u vlasništvu Nakića.

S druge strane vlasnik tvrtke Mandarić rekao nam je da je samo obavijestio Komoru da ne može odraditi posao s obzirom da je na aplikaciji radio Nakić, a koji više nije zaposlenik te tvrtke. Rekao nam je i da ne zna tko je na kraju dobio taj posao za Komoru.  

Komora: Tražili su poseban tretman

Danas smo objavili članak kako se tvrtka IDE3 IT javila na taj poziv za izradu računalnog programa HPK, u kojem se tvrdi da nisu bili ni pozvani da prezentiraju svoj sustav te nisu dobili odgovore ni na jedan od desetak mailova koje su slali HPK niti se Komora očitovala o njihovim primjedbama na sigurnost aplikacije. Kao dokaze priložili su i dokumentaciju.

Procedura je bila jasna, prije ponude valjalo se javiti Komori

Sve je to različito od tretmana koji je dobio Nakić, koji nam je tvrdio da je dobio taj posao jer je imao bolju prezentaciju od konkurencije. Pitali smo Komoru kako to da tvrtka IDE3 IT nije imala isti tretman. 

"Tvrtka koju navodite javila nam se na e-mail i telefonski, no nije poslala traženu ponudu. Tvrtka je tražila poseban sastanak, odnosno posebni tretman, što nismo mogli omogućiti jer smo svim kandidatima pružili jednak tretman", stoji u odgovoru koji smo dobili iz HPK.  

"Bili su nametljivi" 

Komora tvrdi da je ta tvrtka umjesto tražene izrade i dostave računalnog programa nudila da se prihvati najam na njihovom serveru, odnosno rentanje aplikacije. 

"Slično smo rješenje već jednom prije koristili i nije se pokazalo naročito uspješnim. Ono što smo tražili je računalni  program koji bi bio prilagođen našim potrebama i smješten na našem serveru radi sigurnosti osobnih podataka naših korisnika i nemogućnosti bilo kakve manipulacije rezultatima izvana", kažu iz HPK i dodaju da su im iz te IT tvrtke rekli da su takva rješenja vrlo skupa, što je vjerojatno i razlog zašto nisu poslali konkretnu ponudu. 

"Umjesto toga, opetovano je nametljivo slala mailove tražeći posebni tretman u odnosu na druge ponuđače, i nudeći zapravo njihov osnovni proizvod, odnosno uslugu koji nismo niti tražili u javnom pozivu", stoji u odgovoru koji smo dobili iz Komore u kojem se dodaje da su ostale tri tvrtke uredno poslale obavijest i ponudu kako stoji u pozivu. 

IDE3 IT: Ponašali smo se u skladu s pozivom 

"Sve smo ih pozvali na osobnu prezentaciju UO-u i na kraju jednoglasno odabrali najkompletnije rješenje po povoljnoj cijeni koje sada koristimo i koje funkcionira pod visokim sigurnosnim standardima, tako da nije bilo nikakvih kompromitacija osobnih podataka niti značajnijih poteškoća u korištenju za korisnike. S rješenjem smo u potpunosti zadovoljni i možemo ga samo toplo preporučiti svima koji imaju nama slične potrebe", stoji u odgovoru Komore. 

Prijava tvrtke IDE3 IT

Predstavnici tvrtke IDE3 IT priložili su nam danas mailove iz kojih je razvidno da su se prijavili na poziv Komore te da su sukladno točki osam tog poziva kontaktirali samu Komoru. Naime, u točki osam poziva jasno stoji da se ponuditelje poziva da prije ponude, radi utvrđivanja točnih tehničkih i organizacijskih karakteristika računalnog programa, kontaktiraju Komoru putem e-emaila. 

"Pitanja su bila relevantna"

Problem je u tome što nisu dobili odgovor, a iz Komore kažu da nemaju ni zakonsku obvezu odgovarati na mailove. 

"S obzirom na znanje i iskustvo u području e-glasovanja, na vrijeme smo se prijavili na natječaj i postavili relevantna pitanja koja nisu bila spomenuta u natječajnoj dokumentaciji. Iste informacije su bile nužne za izradu takvog, sigurnog, transparentnog, ali i 100 posto anonimnog rješenja", kaže za Index Ivan Hendija iz tvrtke IDE3 IT, naglašavajući da nikada nisu dobili povratni odgovor, a ni očitovanje.

Pitanja, na koja nisu dobiveni odgovori bila su vezana uz poziv Komore 

Podsjetimo, Sukladno Zakonu o psihološkoj djelatnosti, psiholozi i psiholozi vježbenici obavezni su uredno plaćati članarinu i podmirivati druge obaveze prema Komori. U ovoj godini za članove Komore članarina iznosi 60 kuna mjesečno, umirovljeni članovi Komore plaćaju 30 kuna mjesečno, a članovi Komore koji su zaposleni u inozemstvu plaćaju 100 eura godišnje. 

Obvezne članarine 

Psiholozi vježbenici plaćaju 30 kuna mjesečno. Po planu prihoda HPK za 2022. godinu predviđeno je gotovo 2.7 milijuna kuna, od čega od članarina stiže 2.35 milijuna kuna. Na čelu HPK nalazi se Dejvid Zombori iz Požege. 

Skupštine HPK od 2020. godine održavaju se tako da se sudionicima skupština omogući sudjelovanje elektroničkom komunikacijom na daljinu u realnom vremenu, pri čemu su za videokonferenciju koristili platformu Zoom. Zbog nemogućnosti utvrđivanja glasova po pojedinim točkama i primjedbama koje je na tajno glasanje dalo Izborno povjerenstvo, jedna od prethodnih skupština bila je i poništena. 

Skupštine se održavaju dopisnim putem 

Upravni odbor HPK odlučio je da će se ove godine održati skupština društva, i to opet dopisnim putem. Skupština je bila i izborna jer su se birali novi članovi Upravnog odbora te je Upravni odbor ovog puta odlučio potražiti posebnu aplikaciju za tajno glasanje članova skupštine za Upravni odbor.

Tako je 6. svibnja donesena odluka za prikupljanje ponuda za izradu računalnog programa namijenjenog za glasanje na sjednicama skupštine, a taj računalni program morao je omogućiti javno glasanje, nakon kojeg se Komori isporučuje popis glasača i njihovih glasova po pojedinim točkama dnevnog reda, te tajno glasanje, koje "omogućava potpunu anonimizaciju glasača". 

Pročitajte više