ODRŽAN SIMPOZIJ O KONKURENTNOSTI HRVATSKE

U povodu otvaranja novog ureda u Zagrebu, jedna od vodećih svjetskih konzultantskih tvrtki Roland Berger Strategy Consultants održala je večeras simpozij "Kako izgraditi konkurentnost Hrvatske izazovi priključenja Europskoj uniji".

Predsjednik Nacionalnog vijeća za konkurentnost i predsjednik uprave Plive Željko Čović važnim je označio to što su po prvi put Hrvatsku uvrstili na svjetsku listu indeksa konkurentnosti. Hrvatska sve više zaostaje za zemljama srednje i istočne Europe, a gospodarski rast od četiri i pet posto je neodrživ na dulje vrijeme, jer se temelji na subvencioniranoj brodogradnji, turizmu, vanjskom zaduživanju i rastu osobne potrošnje, kazao je. Samtra da većina hrvatske izvozne robe ne može zadovoljiti kriterije razvijenih tržišta i da se ona stoga mahom izvozi na tržišta bivše Jugoslavije

Krajem listopada ili početkom studenog već mogli imati ovogodišnje rezultate o Hrvatskoj s te liste, rekao je Čović uz ocjenu da Hrvatska ima mogućnosti da bude između 25. i 30. mjesta na toj listi, dok je u 2002. bila na 58. Čović je najavio da će Vijeće početkom iduće godine izaći s jednim dokumentom prema državnim tijelima u kojem će biti zacrtane politika i preporuke za podizanje konkurentnosti Hrvatske, ustvrdivši da korjenite promjene trebaju zahvatiti sve sektore društva, ukoliko Hrvatska želi biti europska zemlja sa snažnom nacionalnom ekonomijom.

Predsjednik Nadzornog odbora konzultantske tvrtke Roland Berger, govoreći o konkurentnosti Hrvatske, smatra da 58 mjesto ne znači ništa, jer je puno važnije što će Hrvatska učiniti sa svojim resursima, robnim markama i političkim okružjem u cilju njenog ostvarivanja.

Strategija hrvatske vlade ispravan je put za dovođenje Hrvatske u konkurentske uvjete za članstvo u EU. Ako Hrvatska želi postići veći gospodarski rast od pet posto, mora jačati malo i srednje poduzetništvo, te brzo provesti privatizaciju poduzeća u državnom vlasništvu direktnom prodajom, smatra.

Hrvatska ima još uvijek puno primarne industrije sirovina i to mora promijeniti u proizvodnju, kazao je. Talijani zarađuju na namještaju od slavonskog hrasta, pa ako nemate dobre dizajnere, uvezite ih i proizvodite namještaj ovdje, poručio je Berger. Neke od teza su i da Hrvatska treba smanjiti veliki udio državne potrošnje putem privatizacije, pri čemu je spomenuo primjer brodogradnje i da li država na nju treba trošiti porezni novac ili ga preusmjeriti u neke nove profitabilnije tehnologije. Treba povećati ulaganja u istraživanje i razvoj, potencirati turizam kao glavni uslužni sektor pri čemu treba reklamirati cijelu regiju, a ne samo jedno mjesto, smatra Berger.

Pročitajte više