Koliko uistinu filteri čuvaju naše zdravlje, a i zdravlje našeg automobila?

Foto: Press

Filter kabine

FILTERI protiv prašine i peludi uklanjaju iz zraka krute čestice poput peludi, čađi iz pogonskog ulja, prašine te sitnih ostataka guma.

Sve one ulaze u kabinu automobila preko ventilacijskog ili klimatizacijskog sustava.

Brzo pojavljivanje osjećaja umora, polenoza, suzne oči te teško disanje, faktori su koji negativno utječu na brzinu refleksa i vozačevih reakcija te mogu izazvati realne opasnosti u prometu, a posljedica su lošeg filtriranja.

U automobilima bez filtera protiv prašine i peludi, onečišćenje može biti minimalno šest puta veće nego izvan vozila zato što uz uključeno puhanje zraka, kabina postaje mjesto skupljanja svih štetnih tvari. Udisanje onečišćenog zraka djeluje negativno i može imati opasne posljedice po zdravlje čovjeka.

Filteri zraka



Filteri zraka sakupljaju krute čestice poput mineralne prašine, čađi te organskih ostataka nošenih zrakom koje usisa motor.

Čist zrak, neophodan je uvjet za pravilan rad motora te zaštitu istog od prerane  istrošenosti. Prljavština u zraku može oštetiti i elektroničke elemente automobila, kao što su senzori protoka zraka, između usisavanja i komore motora.


Konstrukcija filtera i filtracijskih materijala primjenjenih za proizvodnju filtera, osigurava finoću filtriranja onečišćenja od 99,9% za čestice promjera samo par mikrona. Uzmemo li u obzir, kako u procesu izgaranja, motori trebaju 10 m3 zraka po litri goriva, jasno je da uz toliku učinkovitost filtracije, filteri moraju istovremeno imati i mali otpor protoka, kao i visoku sposobnost upijanja i zadržavanja onečišćenja.

Filteri ulja



Sistemi podmazivanja motora s izgaranjem, zatvoreni su sistemi u kojima ulje ima ulogu maziva te rashladnog medija za pokretne dijelove.

Onečišćenja ulja, stvaraju se u procesu trošenja putem trenja dijelova motora koji su u zahvatu. Onečišćenja poput prašine, sitnih metalnih ostataka te čađi, prolaze i u komoru izgaranja, a ulje ih prenosi u obliku suspenzije. Uloga uljnog filtera je njihovo učinkovito hvatanje te skupljanje unutar filtera.
 
Filteri goriva



Gorivo sadrži onečišćenja poput prašine, hrđe, vode te mikroorganizama koji u  njoj žive, a to može voditi do brže istrošenosti injektora, pumpi ili ventila. Filteri goriva služe za zaštitu preciznih elemenata sistema goriva u motorima s unutarnjim izgaranjem.

 
Filtriranje goriva može biti jedno ili višestupanjsko. Do uvodne filtracije prvog stupnja dolazi već u rezorvoaru ili odmah iza njega, gdje se stavljaju filteri za grubo čišćenje s pregradom izrađenom od čelične mreže, sintetičkih vlakana ili filtracijskog upijajućeg papira. Sljedeći stupanj je srednja i precizna filtracija, pomoću filtera srednje finoće (žičanih), spin-on filtera i spremnika vode ili separatora, koji su ponekad i sastavni dio samog filtera.

Motor-diht preporuča filtere proizvođača FILTRON, kompanije koja ima implementirane integrirane sisteme upravljanja kvalitetom koji udovoljavaju standardima ISO/TS 16949 i standardu zaštite okoliša ISO 14001:2004. FILTRON je u Europi četvrti proizvođač u prvoj, odnosno originalnoj, ugradnji za Volkswagen, GM, Ford, Land Rover, Jaguar, Mercedes-Benz, Suzuki te mnoge druge, s tendencijom daljnjeg razvoja i rasta.
 
Iskoristite našu ljetnu akciju koja uključuje i FILTRON filtere: http://motor-diht.hr

Pročitajte više