Slovenski oglašivači: Ne može premijer određivati što je govor mržnje

Foto: Hina/EPA

POSLOVNA udruga tvrtki koje se u Sloveniji bave reklamama, oglašavanjem i marketingom kritički je u srijedu ocijenila poruku premijera Marjana Šarca poduzećima u državnom vlasništvu da ne objavljuju plaćene oglase u medijima koji navodno propagiraju netoleranciju i govor mržnje, davši do znanja da se s njome ne slaže.

Govor mržnje i njegovo sankcioniranje regulirani su kaznenim zakonikom pa je to predmet za policiju i sudove, o tome zato ne može arbitrirati predsjednik vlade ili netko drugi, navela je u priopćenju za javnost Slovenska komora oglašivača (SOZ).

Slovenski oglašivači navode kako se zato ne mogu složiti sa Šarecovom izjavom koja bi mogla utjecati na  tvrtke u državnom vlasništvu kamo će plasirati svoja sredstva iz proračuna za marketing i oglašavanje te da bi svoje osobno stajalište morati dati na raspravu u vladi, kako bi bilo jasno je li ono službeno.

Šarec prošli tjedan rekao da je neetično da državne tvrtke objavljuju reklame u ekstremističkim medijima

Dodali su kako se slažu da govor mržnje i netolerantna retorika ne spadaju u slovenski medijski i društveni prostor, no smatraju da vlada treba jasno odrediti pravila igre i u tome djelovati nepristrano.

Šarec je na inicijativu nevladinih aktivista prošlog tjedna dao izjavu kako smatra da je neetično da državne tvrtke objavljuju komercijalne oglase u ekstremističkim medijima koji propagiraju govor mržnje i netoleranciju, posebno prema spolnim i drugim manjinama, uključujući i migrante, jer se tako može stvoriti dojam da se s takvim porukama slaže i vlada.

Poziv je izazvao različite, obično ideološki motivirane reakcije ovisne o stranačkim simpatijama. Najveća udruga slovenskih novinara poručila je da Šarecov poziv ima njihovu potporu, a udruga novinara i publicista bliža strankama desnice da je poziv bio promašen i da može voditi u cenzuru i diskriminaciju medija.

Pročitajte više