Kolekcionarska poslastica: Prodaje se novi-stari primjerak najradikalnijeg Volva u povijesti

Foto: Volvo, Car and Classic

MODERAN kompakt, prednji pogon, Renaultovi motori i pop-up svjetla samo su neke od zanimljivosti najradikalnijeg i najzanimljivijeg Volva u novijoj povijesti švedske kompanije.

Prije nešto više od tri desetljeća, još su se proizvodili auti s dušom, a pojedine marke mogli ste razlikovati i po zvuku i slici. U to je vrijeme Volvo sjekiru odlučio zamijeniti motorkom i krenuo osmišljavati svoj prvi hatchback model, a vrijeme će pokazati, i jedan od najzanimljivijih automobila druge polovice 1980-ih.

Volvo 480 nastajao je punih šest godina, a prvi primjerak na ceste je stigao 1987. Bio je to prvi Volvo s prednjim pogonom koji je izgledao puno brže nego što je zapravo išao. Iznimka je turbo verzija s fascinantnim Renaultovim 1.7-litrenim agregatom od 120 KS, koja uhvati stotku za 8,6 sekundi i leti do 200 km/h.

No već je i startni model sa 109 KS snažnim motorom bio solidan na cesti (190 km/h, 0-100 km/h za 9,5 sekundi). Premda slabiji od konkurencije, na cesti je bio uvjerljiv kao svojevrsni lifestyle automobil. Da, Volvo ga je imao puno prije njemačkih rivala, a za njega je krivac bio nizozemski dizajner John De Vries, čiji je prijedlog bio bolji od Bertoneova. Koristio je osnovu serije 400 (440/460), a isticao se ogromnim branicima čime je jasno naglašavao aspiracije da se uputi preko bare.

Švedski četverosjed s Lotusovim podvozjem je imao i digitalnu ploču s instrumentima, a u pogledu sigurnosti parirao je svojim precima iz ciglane. Danas je svojevrsni raritet i prava kolekcionarska poslastica.

Jedan primjerak je ipak poseban, a našli smo ga u ponudi Car and Classic.

Vjerovali ili ne, ovaj je prešao točno 68 km, a nalazi se u Velikoj Britaniji, najjačem tržištu modela koje je progutalo 22.000 od ukupno 80.000 proizvedenih primjeraka. Stoji konzerviran punih 30 godina i sada je vrijeme da stigne na cestu. A to će novog vlasnika stajati čak 19.950 GBP.

Pročitajte više