Porsche Cayun dolazi

NEDAVNO je Porscheov šef priznao kako štutgartski proizvođač sportski nastrojenih automobila razmišlja o proizvodnji manjeg SUV vozila, a najnovije informacije vezane uz model su novi renderi uz još jednu potvrdu kako će se doista zvati Cajun.

Očekivano, primijenit će se ista filozofija zajedničkog razvoja kao i kod veće braće VW-ovog trojca, odnosno modela Touareg, Q7 i Cayenne. Dakle, osnova će biti Q5 i Tiguan.

Porsche Cayun bi svoju konkurenciju trebao pronaći u modelima poput očekivanog BMW-ovog X4 te Range Rovera Evoque. U usporedbi s modelom Q5, Cajun će biti nešto niži i kraći te oko 90 mm širi. Ukupna masa će mu se navodno kretati oko 1.700 kg, a u odnosu na Q5 će biti izmijenjen i ovjes te kočnički sustav. Također, očekuje se sportsko podešenje sustava kontrole stabilnosti te ugradnja Porscheovog Active Stability Managementa, odnosno PASM-a.

Isprva bi se na tržištu trebala naći izvedba s tri vrata, a dolazak verzije s pet vrata nije u potpunosti izgledan. Kupci će moći izabrati između dvije benzinske i dizelske izvedbe, a na tržište će stići i hibridna (benzin-struja) verzija. Ponudu će otvoriti par 2,0-litrenih 4-cilindričnih turbo motora. Benzinski bi trebao razvijati snagu od 240, a dizelski od 200 KS. Potom će slijediti 3.0 6-cilindrični turbaci, kod kojih će TFSI razvijati snagu od 330 KS, a TDI 240 KS i najveći okretni moment od 550 Nm.

U ponudi će se naći i standardni 6-stupanjski ručni te 7-stupanjski PDK mjenjači s dvije spojke. Pogon na sva četiri kotače će biti prilagođen prvenstveno upotrebi na asfaltnim površinama. O performansama je danas još uvijek prerano govoriti, no očekuje se kako će modeli iz vrha ponude ubrzavati do 100 km/h za manje od 6 sekundi. Kupci mogu očekivati i Sports Chrono paket kao dio opcijske opreme.

Kao i do sada ovaj će paket označavati veću snagu te launch control sustav kod modela s PDK prijenosom. Hibridni će se model temeljiti na Audijevom "zelenom" Q5 kojega će pokretati 2.0 TFSI snage 215 KS i električni motor snage 50 KS. Vjeruje se kako će Porscheova inačica biti nešto snažnija te će joj autonomija u električnom ZEV modu biti duža.

Dolazak Cayuna na tržište se, prema sadašnjim informacijama, očekuje tijekom 2013, dok bi mu se cijena trebala kretati oko 40.000 eura pa na više.

Pročitajte više