Škoda Fabia 1.4 Ambiente: Nasmijana Čehinja

DRUGI val Škodinog tržišnog prodora poklopio se s novim dizajnerskim izrazom lansiranim na Roomsteru, Škodinom najatraktivnijem modelu. No, tržišno puno zanimljivija je druga generacija Fabije, koju smo isprobali u zanimljivoj kombinaciji s 1.4 benzinskim motorom i Ambiente paketom opreme.

Predstavljanjem prije spomenutog Roomstera Škoda je potvrdila nagađanja kako će u godinama koje slijede iz Mlade Boleslave dolaziti ne samo kvalitetni već i kudikamo atraktivniji modeli. Odrastanje češke marke pod VW-ovim skutama donijelo je puno dobroga ali ipak ostaje osjećaj da je Škoda sve ove godine bila sustavno sputavana.


Obnavljanjem i širenjem game Škoda se konačno odmakla od imidža VW-a za "sirotinju" i vlastitim snagama osmislila svoje novo lice. Nova Fabia je najsvježiji dokaz da Česi mogu više, toliko i da nadigraju velikog uzora.

Od klasike do trendsetera

Fabia se poput ostalih Škoda za naklonost kupaca nikada nije borila atraktivnim dizajnom, već je to radila odličnim odnosom uloženog i dobivenog, odnosno cijene i kvalitete. I to je radila jako dobro punih sedam godina. Nova Fabia ide korak dalje i svojim atraktivnijim vanjskim dizajnom širi krug kupaca na mlađu populaciju.


Da se radi o trendy automobilu već se dalo naslutiti na prvim špijunkama, kada je Fabia naveliko uspoređivana sa Swiftom. Istina nije daleko, Škoda je s Fabijom pomirila svoj moderniji dizajnerski izraz sa trendovima. A njih diktiraju njeni najveći uzori, Mini i prije spomenuti Swift. Dobrodošla sličnost se ne prekriva, pa Fabia poput Minija može imati bijeli krov. I doista, simpatični prednji kraj je preslika razigranog Roomstera, dok linija krova podsjeća na Minija. Stražnji kraj s izraženim bokovima i prepoznatljivim kućnim osvjetljenjem može se opisati kao češka interpretacija Swifta.

Što se dimenzija tiče, nova je Fabia od prethodnice dulja za točno 32 mm, viša za 48 mm i, pazite sad, uža za 3 mm. Rezime bi bio kako je Fabia ipak ostala prepoznatljiva, ali uz osjetno atraktivnije linije na tragu najvećih esteta klase.

Kvaliteta na kvadrat

Sličnost s Roomsterom nastavlja se i u unutrašnjosti. Estetski istovjetna, svojem vlasniku nudi zadovoljavajući osjećaj za upravljačem, prije svega zahvaljujući dopadljivoj ploči s instrumentima.

Komfor je više no zadovoljavajući. Sjedi se komotno, bez obzira na poziciju, a ne nedostaje niti mjesta za prtljagu. Sa 300 litara osnovnog volumena spada u sam vrh segmenta, a dobro zvuči i 1.163 litara tovarnog prostora kada je stražnja klupa preklopljena (prije 260/1.015 l).


Osim dojma solidnosti u Fabiji najviše veseli slijepo pridržavanje VW-ovih visokih standarda ergonomije. Položaj za upravljačem je odličan, preglednost također, a isti osjećaj budi logika upravljanja parametrima pratećih sustava poput putnog računala i audio-sustava. Jedinu pokudu zaslužio je nespretno odmjeren donji rub središnje konzole, koji bi mogao na duljim putovanjima zasmetati višim vozačima.

Zato postoje i detalji koji će se svidjeti vizualnim tipovima. Prije svega, to su umeci u srebrnoj boji, a potom pažljivo oblikovane kvake na vratima, završetak ručice mjenjača ili pak kazaljke analognih instrumenata.


Što se pak opreme tiče (vidi tablicu) većih iznenađenja nema. Razina Ambiente nudi potpunu opremu koja se danas očekuje od vozila ovog kalibra, pa čak i više od toga. Također, red je da spomenemo i kako je za audio-sustav ipak potrebno doplatiti. 

Odlične vozne osobine

Testni model pokretao je 1.4 šesnaest-ventilac koji čini sredinu benzinske ponude. Karakterizira ga 86 KS maksimalne snage i 132 Nm okretnog momenta, a uparen je sa pet-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Ova motorizacija u Fabiji se snalazi sasvim solidno. 12,3 sekundi do 100 km/h i 174 km/h maksimalne brzine vrijednosti su koje će zadovoljiti većinu potencijalnih kupaca. Onima zahtjevnijima ionako je pametnije odabrati 1.6 izvedbu (105 KS) skuplju oko 9.200 kn. Iako napadno žuta boja karoserije asocira na sportski stil vožnje, testna Fabia pokazala se primjerenijom smirenoj vožnji kada i potrošnja goriva ostaje zauzdana na jednoznamenkastim iznosima (prosjek 9 l/100 km). U protivnom, očekujte češće posjete benzinskim crpkama usprkos spremniku od 45 litara.


Iako je Fabia podešena da pruži uzoran komfor, testni primjerak postavljen na opcijske 15-inčne naplatke s gumama nešto tanjeg profila znao nas je dobrano razdrmati. Danak je to estetike koji ćemo plaćati sve dok hrvatske ceste budu izbušene rupama. Stoga je naša preporuka ne ići dalje od 195/55 profila.

Osnova vozila ostala je srodna prethodnici, ali je temeljito dorađena. Kombinacija McPhersona sprijeda i polukrute osovine straga standard je klase i garancija udobnosti. Sve u svemu, Fabia se na cesti ponaša suvereno, odlično drži zadanu potanju, a u vožnji nema neželjenih zvukova. Upravljivost je odlična, kao i komunikacija s motorom. Pet-stupanjski mjenjač je više no korektan, a solidne ocijene zaslužuje i servo upravljač.

Cijena

Škoda Fabia u novom izdanju starta cijenom od 73.392 kn, dok testni primjerak s potentnim benzincem, potpunom opremom i doplatama stoji 117.258 kn. Fabia definitivno nije jeftina, ali svaka kuna kod Škode ima jak temelj opravdanja - Volkswagenovu pouzdanost.


Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Ambiente):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

ABS

"Climatic" poluautomatski klima uređaj

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena bazne izvedbe (1.2 Basic)

Pročitajte više