Hit nad hitovima: Kako je Thompson postao "ultimativni evergrin"

ZAHVALJUJUĆI emisiji "Evergreen" u kojoj poznati i popularni pjevaju omiljene uspješnice domaće glazbene scene, narod se uzjebao doznavši da su glazbeni znalci (čitaj: gledatelji) odlučili Thompsonovoj "Zaustavi se vjetre" dodijeliti status "ultimativnog evergrina" i na taj način ne samo dovesti u pitanje definiciju riječi "evergrin" već i pošteno razljutiti liberalni dio medija koji prolaze kroz nekoliko stupnjeva groznice na sam spomen njegova imena.

No, cijela halabuka oko M.P. Thompsona i njegovog hita iz 1998. navela je mase da se zapitaju što je evergrin i koji su kriteriji prema kojima se ravnamo dodjeljujući tu titulu.

Kada zavirite u rječnik definicija "evergreena" prilično je jasna i odnosi se na "popularno glazbeno djelo, šlager koji godinama ili čak decenijama ne silazi sa standardnog repertoara", nešto slobodnija definicija kaže da je riječ o "djelu koje zauvijek zadržava svježinu, interes publike ili popularnost". E sad, zadovoljava li "Zaustavi se vjetre" spomenute uvjete?

Na stranu antipatije koje na ovim stranicama nikada nisu bile prikrivene, Thompson je popularan pjevač i koliko god ga neki od nas ne voljeli zbog cijelog niza opravdanih ili neopravdanih razloga, njegovu popularnost teško je poreći neovisno o tome koliko ista bila teško shvatljiva. Dakle, čak i ako smatrate da "Zaustavi se vjetre" ne zaslužuje status "vječnog hita" ili barem ne još, velika je šansa da će se njegove pjesme zadržati još dugi niz godina.

Naravno, vjerojatno samo u krugovima onih koji vole pjesmu domoljubnog sadržaja iz grla čovjeka s velikim mačem. No, bilo kako bilo, Thompson i Škoro spadaju u kategoriju pjevača koji su bliski glazbenim preferencijama "mnogog Hrvata" i teško je pronaći izvođača čije su pjesme tražene u tolikoj mjeri. I to je na kraju krajeva i jedini razlog zbog kojeg je Ivana Vrdoljak Thompson izronila kao pobjednica s velikom bodovnom razlikom.

No, u pitanje se dovodi odluka da se spomenuta pjesma uopće uvrsti u natjecanje.

Nadalje, deset godina zaista se ne doima kao dovoljno dugo vremena da bi nešto prozvali "vječnom melodijom". Pogledamo li neke strane hitove iz 1998. mogli bismo doći do zaključka da velik broj svjetskih (naglasak na "svjetskih") hitova iz tog vremena još uvijek nije zaslužilo spomenuti status ili ih barem još uvijek ne percipiramo na taj način. A tu je cijeli niz radio friendly pizdarija koje i danas imaju jak "airplay". Tu je neizbježna i metiljava Celine Dion i "My heart will go on", albumi Lennyja Kravitza i Robbieja Williamsa, a čak i ako uzmete "Bridges of Babylon" legendarnih Rolling Stonesa koji je izašao godinu dana ranije i izrodio nekoliko jakih hitova od kojih se mnogi puštaju i danas, jednostavno nitko ne tvrdi da je riječ o evergrinima. I oni će to svakako biti, ali još uvijek nije vrijeme.

Dakle, iako nitko nije jasno definirao vremenski period u kojem neka pjesma postaje hit za sva vremena, zdrav razum nalaže minimum dvadeset godina da barem možemo bez zadrške reći kako se pjesma održala desetljećima. I to, naravno, ako se ravnamo prema definiciji iz rječnika.

No, ono što posebno nervira jest činjenica da zabavnu emisiju tipa "Evergreen" shvaćamo ozbiljno, a rezultate najobičnijeg televizijskog showa tretiramo kao relevantni pokazatelj kvalitete i dugotrajnosti određene pjesme. Drugim riječima, ako ste nešto vidjeli na televiziji, ne znači da je tako. Ako netko ustvrdi da je Ćubijeva "Pumpaj" klupski dinamit koji će se još godinama zadržati na svakoj playlisti od Rađevca do otočića Galijula…

Koga briga?

Misija je obavljena i o emisiji pričamo. Nemojte se iznenaditi ako se na idućem takvom izboru nađe neki prošlogodišnji hit.

Foto: Index, HTV

Pročitajte više